Category Archives: Exchange Server

Exchange Server’da Kullanıcı Kotasını Arttırdım Ancak Güncellenmedi!

Merhaba, Exchange Server’da bir mailbox’un kotasını arttırdınız ancak hemen güncellenmesini istiyorsunuz. Normal şartlarda güncelleme biraz süre alabilir ancak bunu bir kaç adım ile hemen aktif olmasını sağlayabilirsiniz. İlk olarak işlem yapılan mail hakında iki bilgi verekiyor. Bu bilgileri aldıktan sonra aşağıdaki kod ile güncellemeleri yapıyoruz. Bu işlemlerin ardından güncel kotanın yansıdığını doğruluyoruz.

PS ile AD Mailbox Denetim

Merhaba, Biz Exchange yöneticileri düzenli olarak Exchange üzerindeki db’leri kontrol ederiz. Bunlardan biriside Exchange üzerinde posta kutusu olan ancak AD’de pasif veya aktif kullanıcıları analiz etmek olur. Örnek olarak AD üzerinde kullanıcısı pasif ancak Exchange üzerinde aktif posta kutusu olan bir kullanıcı istemeyiz. Aşağıdaki scripti kullanarak istediğiniz DB’deki kullanıcılar için bunu denetimi yapabilirsiniz.

“Microsoft Outlook Devamlı Şifre Soruyor” Sorununun Çözümü

Eğer Outlook’u her açtığımızda kullamıcı adı ve şifre istiyorsa aşağıdaki çözüm yöntemini kullanabilirsiniz. Sorunun nedenine gelince Sayın Hakan UZUNER çok güzel bir şekilde açıklamış buradan okuyabilirsiniz. Yukardaki içeriği bir notepad içine kopyalayıp uzantısını .reg olacak şekilde kaydedin ve çalıştırın sonra bilgisayarı yeniden başlatın. Bu işlemler sonunda sorunun düzeldiğini göreceksiniz. Sağlıcakla kalın.